Volwassen worden

23-09-2021

(woorden wat volwassenheid voor mij betekent: zelfstandigheid, verantwoordelijkheid, wijsheid en vrijheid)

(thuis is voor mij: een veilige plek, een plek waar ik mezelf kan zijn en een plek waar ik kan relaxen)

Volwassen worden

Voor mij lijkt volwassen worden echt een grote stap, je moet allemaal dingen alleen kunnen en je bent ook verantwoordelijk voor een heleboel dingen, maar ook krijg je zelf de keuze over wat je gaat doen of waar je gaat werken. Eigenlijk wil ik helemaal niet volwassen worden het lijkt me niet echt heel leuk om zoveel dingen te regelen en zoveel verantwoordelijkheid op me te nemen, ik wil dat het blijft zoals het is, maar ik weet ook wel dat ik op een gegeven moment zelf dingen moet gaan doen en dat ga ik ook doen maar nu niet. Als ik volwassen begin te worden dan ga ik ervoor zorgen dat ik ook echt zelfstandig wordt, maar dat doe ik gewoon op mijn eigen manier en niet volgens een speciaal ritueel ofzo, want dat heb ik niet en als ik het had zou ik het alsnog rustig aan doen.

Volwassen zijn vereist veel zelfstandigheid omdat je veel dingen zelf moet doen en je ouders gaan je niet meer met alles helpen omdat je ouder wordt, ook moet je als je ouder wordt een eigen huis/woning kopen omdat je ouders dan niet meer voor je gaan zorgen. Ook moet je als je volwassen bent de verantwoordelijkheid op je nemen, bijvoorbeeld toen je een kind was betaalde je ouders de huur, maar als volwassene moet je zelf de huur betalen en doe je dat niet dan krijg je schulden; als iets jouw taak is dan zorg je ervoor dat het goed komt. Als je volwassen wordt krijg je ook steeds meer vrijheid in dingen, want je gaat steeds meer je eigen keuzes maken en zelf dingen bepalen, omdat je ouders dat dan niet meer doen. Als je volwassen wordt krijg je ook veel wijsheid mee door alles wat je leert, zo weet je bijvoorbeeld best veel over dingen en weet je wat je moet doen in een bepaalde situatie, ook heeft de wijsheid die een volwassene heeft te maken met wat hij als kind al had geleerd zoals sommetjes maar ook bijvoorbeeld dat hij als kind zat te springen op zijn bed en dat hij ervan af viel, hij weet nu dus dat hij dat beter niet kan doen.

Volwassen zijn vereist dus een heleboel: zelfstandigheid, verantwoordelijkheid, vrijheid en wijsheid, als ik volwassen wordt ga ik echt proberen zelfstandig te worden.

Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin